شعری که ناسروده ماند

شعری که ناسروده ماند

هنر و ادبیات متعهد فارسی (نقل با ذکر منبع بلامانع است)
شعری که ناسروده ماند

شعری که ناسروده ماند

هنر و ادبیات متعهد فارسی (نقل با ذکر منبع بلامانع است)

حزب شیطان

(برگ‌ سبزی‌ است‌ تقدیم‌ به‌ پیشگاه‌ سرور آزادگان‌ جهان‌ )


به‌ قربان‌ شه‌ لب‌ تشنگانم‌

که‌ از یادش‌ شرار افتد به جانم‌ 

که‌ بشنیده‌ امیری‌ با چنان‌ فرّ

چنین‌ گردد بدون‌ یار و یاور

که‌ گوید ای گروه نامسلمان‌!

چه‌ کردم‌ با شما ای‌ تیره بختان‌؟

که‌ بر من‌ سخت‌ بگرفتید ره‌ را

نشاید دود گیرد راه‌ مه‌ را

منم‌ ثِقلی‌ ز ثِقلین‌ پیمبر 

که‌  فرمود او مکّرر در مکرّر:

پس‌ از من‌ عترت‌ و قرآن‌ شمارا

بویژه‌ عترتم‌ شمع‌ شب‌ آرا

مگر پس‌ سبط‌ پیغمبر نیم‌ من‌ ؟

و یا خود، زاده حیدر نیم‌ من‌ ؟

مگر مامم‌ نه‌ زهرای‌ بتول‌ است‌ ؟

که‌ او دردانه‌ وجان‌ رسول‌ است‌

نواهای‌ «حُسَین‌ مِنّی‌» او

نیاورده‌ مگر بر قلبتان‌ رو ؟...

الاای پیروان حزب شیطان

نباشد گر شما را دین و ایمان

‌و پروایی ندارید از قیامت

شویدآزاد از بند ملامت 

شما کشتید یکیک‌ یاورانم‌ 

نمانده‌ در حرم‌ جز کودکانم‌ 

چنان‌ بی‌ آبی‌ اندر کودکان‌ است‌ 

که‌آه و ناله شان‌ بر آسمان‌ است‌ 

کنیدم‌ رحمی‌ و آبی‌ دهیدم‌ 

که‌ دل‌ از زندگی‌ دیگر بریدم‌ 

مگر دادند آن‌ شه‌ را جوابی‌ 

و یا دادند اورا جرعه‌ آبی‌ 

نه‌ واللّه‌، سنگی‌ آمد بر جبینش‌

و بشکستند فرق‌ نازنینش‌

به‌ جای‌ آب‌ خون‌ از گونه‌ جاری‌

به‌ جای‌ آه‌ گوید شکر باری‌ 

خدایا در ره‌ خشنودی‌ تو 

سرم‌ چه‌ تا شود سودایی‌ تو 

سرم‌ چه‌ پیکرم‌ چه‌ اکبرم‌ چه‌ 

علمدارم‌ چه‌ طفل‌ نوبرم‌ چه‌ 

چه‌ زینب‌ چه‌ سکینه‌ چه‌ ربابم‌ 

و آن بیمار در رنج و عذابم‌ 

همه‌ بادا فدای‌ راه‌ دینت‌ 

ندارم‌ غیرجان‌ همراه‌ دینت... 

پژوهنده رها کن این‌ چکامه

که‌ سوزد نامه‌ از طغیان خامه‌. 

محرّم،‌1352  قاین‌. 

نظرات 7 + ارسال نظر
علی.ص 1393,08,23 ساعت 20:03

شعر بسیار زیبا و پر معنایی بود .متشکرم

ممنونم. بازهم تشریف بیاورید.

سلام وعرض ادب واحترام استاد
چقدر زیبا بود وحزن انگیز وبغض آور
اجرتون با سیدالشهدا
ببخشید که اینقدر دیر کردم
خودتون که در جریان امور هستید و متاسفانه فرصت نشد درست وحسابی بیام تو وبلاگم
شرمنده ام عذر میخوام

از لطف وبزرگواری تون بی نهایت ممنونم
بنده نوازی می فرمایید
استاد بنده که امروز با آخرین غزل از سایت میرم ولی خوشحال میشم اگه قابل بدونید از طریق وبلاگ در خدمتتون باشم
دوشعر بی نظیر آخرتون رو تو سایت خوندم ولی نشد بیام کامنت بذارم
عذرخواهی می کنم
بازهم از الطاف وبزرگی هاتون سپاسگزاری می کنم

شاد وسلامت باشید استاد

سلام. مطمئناً ارتباطم را با شما دختر گلم حفظ می کنم. آدم عاقل یک قطعه جواهر را وقتی به دست آورد که آن را مفت از دست نمی دهد.
به نظر من هم وبلاگ بهتر از هر پاتوق دیگری برای ارتباط است. شادی و سرفرازی شما عزیز گلم را از خداوند منان درخواست می کنم.

سلام و عرض ادب جناب پژوهنده بزرگوار
بسیار تأثیر گذار و خوب سرودید

اجرتان با سالار شهیدان

سلام. کجائید بزرگوار؟ نه اینجا نه آنجا!
ممنونم البته از نظر پاک خطاپوش شماست!

سلام جناب پژوهنده عزیز.
ممنونم از ایینی بارزشتون..افتخاری بود خوندنش..
باارزوی سلامتی و شادی براتون

سلام. ممنونم جناب اسماعیلی عزیز. سرفراز فرمودید برقرار باشید!

سلام
همین دیگه زود باوری کار دست خیلی ها میده که تو شب بگن روزه بدون تحقیق باور می کنند که روزه....


شرمنده دیر خدمت میرسم درگیر پیش امد های زندگیم....
یاحق

سلام. من خدمت شما ارادت دارم و براتون دعا می کنم سالم باشید. وقتی دیر می آئید جویا و نگران می شوم خوب، گرفتاری های زندگی که مسأله ای نیست و شرط حیات است. زیرسایه خدا و ولایت امر همواره سالم و در زندگی موفق باشید!

سلام جناب
یه تشکر به شما نویسنده محترم و وبلاگنویس عزیز بدهکار هستیم..
از اینکه تونستید با کلمات معجزه گرتون استاد خراسانی عزیزمون رو کنارمون نگه دارید
خداوند پشت و پناه هر دوی شما اساتید عزیز
بسیار می آموزیم در کنار شما عزیزان
برقرار بمانید و قلمتان توانا تر از همیشه..

سلام بر شما. لطف الهی شامل شد و ایشان را بر سر مهر آورد و به ماندن ترغیب نمود. امید به مزید لطف الهی در اعطای توفیق به طالبان علم و خلوص.

نگار حسن زاده 1393,09,04 ساعت 09:13

سلام و عرض ادب و ارادت و احترام استاد

امیدوارم حالتون خوب باشه

همین چند دقیقۀ پیش لطفتون رو در وبلاگ بابا دیدم ولازم دونستم از کار بزرگتون تشکر کنم

سپاس از بزرگمنشی شما

از خدای بزرگ برای قلب بی نظیرتون بهترین هارو خواستارم

شاد وسلامت باشید

با احترام

سلام بر عزیز بابا و محبوب القلوب اهل معرفت نگار الشعراء گرامی که الهی بسلامت و از گزند حسودان بدور باشید، آمین!
واقعاً در برابر اظهارات شما چیزی برای گفتن ندارم زیرا خداست که مقلّب القولب همه ماست. من هم از شما برای همه چیز تشکر می کنم زنده باشید و همچنان مایه فخر دوستان!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد