شعری که ناسروده ماند

شعری که ناسروده ماند

هنر و ادبیات متعهد فارسی (نقل با ذکر منبع بلامانع است)
شعری که ناسروده ماند

شعری که ناسروده ماند

هنر و ادبیات متعهد فارسی (نقل با ذکر منبع بلامانع است)

کودک گستاخ و بازیگوش

نمیدانم

نمیدانم پس از مرگم چه خواهد شد

نمیخواهم بدانم کوزه گر ازخاک اندامم چه خواهد ساخت؟

ولی بسیار مشتاقم که از خاک گلویم سوتکی سازد

گلویم سوتکی باشد به دست کودکی گستاخ وبازیگوش

واو یکریز وپی درپی دم گرم وچموشش رادر گلویم سخت بفشارد

وخواب خفتگان خفته را آشفته تر سازد

بدین سان بشکند هردم سکوت مرگبارم را (دکتر علی شریعتی)


چه لذت بخش است که انسان بتواند به هفت نفر از نو زندگی بخشد! 

در اخبار امروز خواندم: ۷ نفر با اهدای عضو بانوی کاشمری زندگی یافتند.   

اصل خبر این است:  

"پیروز/ اعضای بدن یک بیمار مرگ مغزی اهل کاشمر به ۷بیمار در مشهد و شیراز پیوند زده شد.به گزارش ایرنا، اعضای بدن مرحومه «ملیحه رمضانی» ۲۵ساله، پس از تایید و رضایت خانواده اش، در بیمارستان منتصریه مشهد به بیماران نیازمند اهدا شد.بر اساس این گزارش کلیه های وی به ۲مرد ۲۱و۳۶ساله به ترتیب اهل مشهد و تربت جام که سال ها از نارسایی کلیه رنج می بردند، پیوند زده شد.قلب مرحومه نیز در بیمارستان امام رضا(ع) مشهد به مرد ۲۲ساله ای پیوند زده شد، قرنیه های وی نیز برای پیوند به بیمارستان خاتم الانبیا(ص) مشهد فرستاده شد.هم چنین کبد شادروان رمضانی به یک زن ۴۵ساله تهرانی و پانکراس وی نیز به مرد ۳۲ساله کرمانشاهی در بیمارستان نمازی شیراز پیوند زده شد". (خراسان رضوی - مورخ شنبه 1391/11/28 شماره انتشار 18342 )  

راستی این شخصیت های بزرگ چه کسانی هستند که حتی بعد از مرگ خود همچنان به خدمتگزاری مشغولند؟

یکی از بزرگان شهید ما در وصیتش میگوید: "عمر مادی و سراسر سهل انگاری ما که به اسلام خدمتی نکرد شاید خونم بتواند این بدهکاری مرا ادا نماید" (شهید هاشم احمدی بهبهانی) .   

بیایید از خودمان بپرسیم:  

تا کنون جز خودپرستی اندیشه خدمتی هم به مردم داشته ایم؟ چقدر؟

مژده، بهار میرسد!

 

فصل چهارم-  چشم‌ انداز (از سند تحول بنیادی آموزش و پرورش)

نظام تعلیم و تربیت‌رسمی‌ عمومی در افق1404، با اتکاء به قدرت لایزال الهی، مبتنی بر نظام معیار اسلامی، فرهنگ و تمدن اسلامی- ایرانی و قوام بخش آن‏ها و زمینه ساز جامعه جهانی عدل مهدوی و  برخوردار از توانمندی‌های تربیتی ممتاز در تراز جمهوری اسلامی ایران در سطح منطقه، الهام بخش و دارای تعامل سازنده و موثر با نظام‏های تعلیم و تربیتی در سطح جهان، توانمند در زمینه سازی برای شکوفایی فطرت و استعدادها و شکل گیری هویت یکپارچه اسلامی،انقلابی - ایرانی دانش آموزان  با توجه به  هویت اختصاصی آنان؛ کارآمد، اثر بخش، یادگیرنده، عدالت محور و مشارکت جو،برخوردار از مربیان و مدیران مؤمن آراسته به فضائل اخلاق اسلامی، عامل به عمل صالح، تعالی جو و تحول آفرین، انقلابی، آینده نگر، عاقل، متعهد، امین، بصیر، حق‌شناس.


فصل پنجم- هدف‌های کلان

 1- تربیت انسانی موحد، مؤمن و معتقد به معاد و آشنا و متعهد به مسئولیت‌ها و وظایف در برابر خدا، خود، دیگران و طبیعت، حقیقت جو و عاقل ، عدالت خواه وصلح جو، ظلم ستیز، جهادگر، شجاع و ایثارگر و وطن دوست، مهرورز، جمع گرا و جهانی اندیش، ولایت مدار و منتظر و تلاشگر در جهت تحقق حکومت عدل جهانی، با اراده و امیدوار، خودباور و دارای عزت نفس، امانتدار، دانا وتوانا ، پاکدامن و با حیاء، انتخاب‌گر و آزاد منش، متخلق به اخلاق اسلامی، خلاق و کارآفرین و مقتصد و ماهر، سالم و بانشاط، قانون مدار و نظم‌پذیر و آماده‌ی ورود به زندگی شایسته فردی، خانوادگی و اجتماعی بر اساس نظام معیار اسلامی؛

  

دقیقا همان چیزهایی است که در هدفمندی انقلاب اسلامی مد نظر مان بود.  

فقط خدا کند در حد مکتوب نماند.

بهاران خجسته باد

 شعار این روزهای سال ۱۳۵۷:  

مرگ بر بختیار   نوکر بی اختیار  

وای اگر خمینی حکم جهادم دهد   تانک و مسلسل نتواند که جوابم دهد