شعری که ناسروده ماند

شعری که ناسروده ماند

هنر و ادبیات متعهد فارسی (نقل با ذکر منبع بلامانع است)
شعری که ناسروده ماند

شعری که ناسروده ماند

هنر و ادبیات متعهد فارسی (نقل با ذکر منبع بلامانع است)

وقتی قورباغه ابوعطا میخواند!

(طرح برگرفته از:antidajjal.blogfa.com

میگویند وقتی آب از جوی سربالا برود قورباغه ابوعطا میخواند.

یکی از غرب رفته ها میگفت در شهرهای ینگه دنیا هر زنی را ببینید که در میان زنان دیگر از نظر بزک و آرایش و لباس زننده انگشت نما است بدانید او یک همشهری است. البته این عمومیت ندارد و شاید از باب مبالغه بوده اما واقعش این است که بعضی ها آن قدر در غربی شدن افراط میکنند که غربی ها هم باید پیش آن ها شاگردی کنند. یک نمونه متن زیر است که یک خانم ظاهرْا فمنیست بصورت استفتا مطرح کرده است.  

سوالات عجیب یک خانم از حضرت آیت الله مکارم شیرازی مدظله[1]

پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت الله مکارم شیرازی:

یکی از تازه‌ترین استفتائات از آیت‌الله مکارم شیرازی سوال خانمی است که نظر آیت‌الله مکارم شیرازی را نسبت به شروط مورد علاقه او برای عقد ازدواج جویا شده است. متن سوال این خانم و پاسخ آیت الله مکارم شیرازی چنین است: 

-  بنده از اینترنت شرایطی را در مورد ازدواج دیدم که خیلی خوب و عادلانه هم بود و من از آنها پرینت گرفتم و به دوستانم هم نشان دادم و آنها هم تایید کردند که شرایط بسیار خوبی است و می‌تواند برای دختری که قصد ازدواج دارد بسیار مفید باشد برای همین با خواستگارم مطرح کردم و او هم پذیرفت ولی وقتی رفتیم محضر، محضردار که یک روحانی هم بود گفت اکثر این‌ها شرایط خلاف شرع هستند و به درد نمی‌خورند و حتی به تمسخر گفتند که شاید هر کس این‌ها را نوشته قصد دست انداختن خانم‌ها را داشته است، من خیلی ناراحت شدم. واقعاً همین مسایل است که باعث می‌شود ما جوان‌ها دین‌گریز شویم. چرا نباید به شرایط مورد توافق طرفین احترام قایل شد؟
من شرایط را هم برایتان ارسال می‌کنم و از شما خواهش دارم که مرا راهنمایی فرمایید.
از لطف شما هم ممنونم
 1-زوج به زوجه وکالت بلاعزل با حق توکیل به غیر داد تا زوجه در هر زمانی که بخواهد از جانب زوج اقدام به متارکه کرده و خود را از علقه زوجیت رها سازد به هر طریق اعم از بذل یا اخذ مهریه.
2-زوج به زوجه وکالت بلا عزل داد تا هر زمان خواست مهریه را به هر میزان که خواست افزایش دهد.
3- زوجه اجازه دارد هر زمان اراده نمود به خارج از کشور مسافرت نموده و نیازی به اجازه مجدد زوج نباشد چه برای اخذ یا تمدید یا تجدید گذرنامه و این اجازه دائمی است.
4- زوجه حق ادامه تحصیل را تا هر مرحله‌ای که لازم بداند خواهد داشت در هر مکان و محلی که ایجاب کند .
5- زوج، زوجه را در انتخاب هر شغلی که مایل باشد و در هر محلی که صلاح بداند مخیر می‌نماید.
6- زوج مکلف است هنگام جدایی اعم از اینکه متارکه به درخواست زوج باشد یا به درخواست زوجه، کلیه دارایی خود را اعم از منقول و غیر منقول و وجوه نقدی بلا عوض به زوجه منتقل نماید.
 7- حق انتخاب مسکن و تعیین کشور و شهر یا محل آن با زوجه خواهد بود.
8- حضانت فرزندان بعد از طلاق مطلقاً با زوجه خواهد بود و در صورت خروج از کشور نیز نیازی به اذن پدر نخواهد بود.
9-اختیار زمان بچه‌دار شدن مطلقاً در اختیار زوجه خواهد بود.
10-نزدیکی و تمکین در اختیار زوجه بوده و هر زمان که اراده نمود زوج مکلف به همبستری با زوجه خواهد بود.
11-اگر احیاناً تقاضای همبستری از سوی زوج باشد زوج باید قبلاً مبلغی (که از سوی زوجه تعیین می شود) به شماره حساب زوجه واریز نماید با این حال زوجه در نزدیکی مخیر بوده و این امر موجد هیچ حقی هم برای زوج نخواهد بود.
12-زوج به هیچ عنوان حق طلاق زوجه را نخواهد داشت.
13-زوج پس از متارکه به هیچ عنوان حق ازدواج را نخواهد داشت اعم از نکاح دائم یا نکاح منقطع.
14-زوجه هر وقت مصلحت بداند می تواند زوج را تنبیه بدنی نماید و زوج حق هر گونه اعتراض بعدی را در این خصوص از خود سلب و ساقط می‌نماید. 

15-زوج مکلف به انجام کلیه کارهای منزل بوده و در موقع جدایی نیز حق درخواست اجرت المثل را از این حیث نخواهد داشت.
16-زوجه هر گونه که مقتضی و صلاح بداند در برقراری ارتباط با دیگران مخیر بوده و زوج حق هر گونه اعتراض بعدی را از خود سلب و ساقط می‌نماید.
17-درخصوص تربیت اولاد زوجه هر گونه صلاح بداند اقدام خواهد نمود و زوج حق دخالت در این خصوص را نخواهد داشت.
18-ریاست خانواده با زوجه خواهد بود.
19-زوجه شرط نمود که زوج ضمن اطاعت کامل از زوجه از والدین ایشان نیز تبعیت کامل داشته باشد.
20-زوجه شرط نمود عند اللزوم نفقه والدین ایشان نیز با زوج باشد.
21-حق رجوع بعد از طلاق با زوجه خواهد بود.
22-نفقه زوجه علاوه بر مصادیق قانونی که عبارت از تهیه مسکن و البسه و خوراک و هزینه های بهداشتی و دارویی می‌باشد شامل کلیه تفریحات زوجه نیز از قبیل مسافرت خارج از کشور و غیره خواهد بود و میزان نفقه نیز توسط زوجه بدون لحاظ کردن وضعیت مالی زوج تعیین خواهد شد. 

- پاسخ آیت‌الله مکارم شیرازی:
فکر می‌کنیم آنچه نوشته‌اید، منظورتان مزاح و شوخی بوده. هیچ برده‌ای هم در دوران بردگی دارای چنین محدودیتی نبوده و اگر زوجی را پیدا کنید که زیر بار این شرایط برود حتما باید او را به طبیب روانی معرفی کنید.

برهنه شدن، برای اعتراض ؟!

 

 برهنه شدن، جنبش نوین اعتراض؟!

چندی است که شاهد  نوع حرکت زننده ای در جهت اعتراض از سوی افراد یا گروه هایی در غرب و شرق و بعضی کشورهای اسلامی هستیم که به نمونه هایی برای تفکیک آن ها در تحلیل اشاره میکنیم:

زنانی که با "سینه های برهنه" اعتراض می کنند

balatarin.com/permlink/2013/2/28/3269662

۲۸ فوریهٔ ۲۰۱۳ جنبش مدنی زنان اوکرایینی موسوم به "فمن" (FEMEN) که حرکت‌های اعتراضی خود را برای احقاق حقوق زنان ا...  

 zibanawak.wordpress.com - اعتراض گروهی هنرمندان چینی با بدن های برهنه ...  

 سه زن در اعتراض به سیاستهای اقتصادی برهنه شدند 

www.funpatogh.com/3

سه زن اوکراینی که به سیاستهای اقتصادی بین المللی اعتراض داشتند در اقدامی عجیب بدون لباس...

http://vekalat.parsfa.com/page-5.htm شیوه عجیب اعتراض زنان برهنه در اکراین . این زنان عضو یک گروه فمنیست مبارز علیه حقوق زنان هستند. شیوه اعتراض آنان برهنه شدن است. آنها چندی قبل در اعتراض به استفاده ابزاری از زنان در تبلیغات و مد دست به اعتراض زدند و با برهنه شدن سعی در مختل کردن یک نمایش مد در ایتالیا را داشتند. آنها حوزه فعالیتشان را به خارج از مرزهای اوکراین کشیده و به کشورهای دیگری نیز رسیده است.

اعتراض با سینه های برهنه در مراسم مذهبی واتیکان - تحلیلی اویان نیوز۲۰۱۳ اویان نیوز :فعالان حقوق بشر اوکراینی که سلاح اعتراضشان سینه های برهنه است، این بار در واتیکان و در مقابل دیدگان رهبر کاتولیک های جهان و هزاران ...

۱۵    oyannews.comژانویهٔ

برهنه شدن شهروند آمریکایی در اعتراض به اسکنرهای فرودگاه

www.shafaf.ir یک شهروند آمریکایی در اعتراض به اسکنرهای امنیتی فرودگاه‌های آمریکا، پیش از سوار شدن به هواپیما اقدام به عریان کردن کامل خود کرد. 

اعتراض برهنه فعالان ایرانی به حجاب و قوانین شریعه اسلامی

https://tribunezamaneh.com/archives/16615

۸ مارس ۲۰۱۳ شنبه ۲ مارس ۲۰۱۳ در شهر استکهلم، به مناسبت ۸ مارس، روز جهانی زن، تعدادی از فعالان سازمان جوانان حزب کمونیست کارگری ایران، در اعتراض به حجاب ...

 انتشار تصاویر برهنه یک دختر وبلاگ نویس برای اعتراض به +16 

khorafat.gohardasht.com/blog-post.asp?post=4

 ۲۲ نوامبر ۲۰۱۱ یک دختر وبلاگ‌ نویس ۲۰ ساله مصری (علیاء ماجده المهدی) در اعتراض به فشار‌های اسلام‌گرایان علیه زنان و سکولارها، تابوشکنی را به مرحله‌ای برد که از حد انتظار تندروهای ...  

 گزارش ویژه/ چرا تراکتوریها به صورت برهنه اعتراض کردند؟ ...

۵   www.meydan.ir ۲۰۱۲ دسامبر گزارش ویژه/ چرا تراکتوریها به صورت برهنه اعتراض کردند؟

 

ملاحظه

چنان که از ظاهر امر پیداست این حرکت نوظهور امر رایجی در غرب است که جریان های معارض اسلامی (چه ملحدان و یا سکولارها) به تقلید از آن ها انجام می دهند.

برداشت نگارنده از این اقدام های عجیب این است که این شکلی وارد شدن برای رسیدن به مقصود صرفا یک تقلید کوکورانه از بیگانگانی است که سال ها پیش از ربقه شرف طبیعی بیرون رفته اند و کاری صددرصد غیر عقلانی است. اما این که به تحریک اجانب و دشمنان هم باشد یا نه آن چه در داخل کشورهای اسلامی رخ میدهد با آن چه در بیرون است می تواند دو تحلیل داشته باشد.

تحلیل نمونه های غربی و شرقی آن این است که در آن سامان ها بس که سکس زن کساد است زنان برای جلب توجه عموم دست به این گونه عمل ها می زنند اما نمونه مصر و تونس نشان میدهند که این طور حرکت ها منفور طبع مردم است و وقع مناسبی ندارد و دلیل آن هم حدس قوی نسبت به مداخله فرهنگی بیگانگان علیه حرمت های دینی است.

در این میانه حرکت نمادین طرفداران تراکتورسازی در ورزشگاه که به حمایت از زلزله زدگان ترکیه (ورزقان و دیگر نقاط) صورت گرفت مسأله است که جدا از توجیهش باید ربط آن را پیدا کرد.