شعری که ناسروده ماند

شعری که ناسروده ماند

هنر و ادبیات متعهد فارسی (نقل با ذکر منبع بلامانع است)
شعری که ناسروده ماند

شعری که ناسروده ماند

هنر و ادبیات متعهد فارسی (نقل با ذکر منبع بلامانع است)

برهنه شدن، برای اعتراض ؟!

 

 برهنه شدن، جنبش نوین اعتراض؟!

چندی است که شاهد  نوع حرکت زننده ای در جهت اعتراض از سوی افراد یا گروه هایی در غرب و شرق و بعضی کشورهای اسلامی هستیم که به نمونه هایی برای تفکیک آن ها در تحلیل اشاره میکنیم:

زنانی که با "سینه های برهنه" اعتراض می کنند

balatarin.com/permlink/2013/2/28/3269662

۲۸ فوریهٔ ۲۰۱۳ جنبش مدنی زنان اوکرایینی موسوم به "فمن" (FEMEN) که حرکت‌های اعتراضی خود را برای احقاق حقوق زنان ا...  

 zibanawak.wordpress.com - اعتراض گروهی هنرمندان چینی با بدن های برهنه ...  

 سه زن در اعتراض به سیاستهای اقتصادی برهنه شدند 

www.funpatogh.com/3

سه زن اوکراینی که به سیاستهای اقتصادی بین المللی اعتراض داشتند در اقدامی عجیب بدون لباس...

http://vekalat.parsfa.com/page-5.htm شیوه عجیب اعتراض زنان برهنه در اکراین . این زنان عضو یک گروه فمنیست مبارز علیه حقوق زنان هستند. شیوه اعتراض آنان برهنه شدن است. آنها چندی قبل در اعتراض به استفاده ابزاری از زنان در تبلیغات و مد دست به اعتراض زدند و با برهنه شدن سعی در مختل کردن یک نمایش مد در ایتالیا را داشتند. آنها حوزه فعالیتشان را به خارج از مرزهای اوکراین کشیده و به کشورهای دیگری نیز رسیده است.

اعتراض با سینه های برهنه در مراسم مذهبی واتیکان - تحلیلی اویان نیوز۲۰۱۳ اویان نیوز :فعالان حقوق بشر اوکراینی که سلاح اعتراضشان سینه های برهنه است، این بار در واتیکان و در مقابل دیدگان رهبر کاتولیک های جهان و هزاران ...

۱۵    oyannews.comژانویهٔ

برهنه شدن شهروند آمریکایی در اعتراض به اسکنرهای فرودگاه

www.shafaf.ir یک شهروند آمریکایی در اعتراض به اسکنرهای امنیتی فرودگاه‌های آمریکا، پیش از سوار شدن به هواپیما اقدام به عریان کردن کامل خود کرد. 

اعتراض برهنه فعالان ایرانی به حجاب و قوانین شریعه اسلامی

https://tribunezamaneh.com/archives/16615

۸ مارس ۲۰۱۳ شنبه ۲ مارس ۲۰۱۳ در شهر استکهلم، به مناسبت ۸ مارس، روز جهانی زن، تعدادی از فعالان سازمان جوانان حزب کمونیست کارگری ایران، در اعتراض به حجاب ...

 انتشار تصاویر برهنه یک دختر وبلاگ نویس برای اعتراض به +16 

khorafat.gohardasht.com/blog-post.asp?post=4

 ۲۲ نوامبر ۲۰۱۱ یک دختر وبلاگ‌ نویس ۲۰ ساله مصری (علیاء ماجده المهدی) در اعتراض به فشار‌های اسلام‌گرایان علیه زنان و سکولارها، تابوشکنی را به مرحله‌ای برد که از حد انتظار تندروهای ...  

 گزارش ویژه/ چرا تراکتوریها به صورت برهنه اعتراض کردند؟ ...

۵   www.meydan.ir ۲۰۱۲ دسامبر گزارش ویژه/ چرا تراکتوریها به صورت برهنه اعتراض کردند؟

 

ملاحظه

چنان که از ظاهر امر پیداست این حرکت نوظهور امر رایجی در غرب است که جریان های معارض اسلامی (چه ملحدان و یا سکولارها) به تقلید از آن ها انجام می دهند.

برداشت نگارنده از این اقدام های عجیب این است که این شکلی وارد شدن برای رسیدن به مقصود صرفا یک تقلید کوکورانه از بیگانگانی است که سال ها پیش از ربقه شرف طبیعی بیرون رفته اند و کاری صددرصد غیر عقلانی است. اما این که به تحریک اجانب و دشمنان هم باشد یا نه آن چه در داخل کشورهای اسلامی رخ میدهد با آن چه در بیرون است می تواند دو تحلیل داشته باشد.

تحلیل نمونه های غربی و شرقی آن این است که در آن سامان ها بس که سکس زن کساد است زنان برای جلب توجه عموم دست به این گونه عمل ها می زنند اما نمونه مصر و تونس نشان میدهند که این طور حرکت ها منفور طبع مردم است و وقع مناسبی ندارد و دلیل آن هم حدس قوی نسبت به مداخله فرهنگی بیگانگان علیه حرمت های دینی است.

در این میانه حرکت نمادین طرفداران تراکتورسازی در ورزشگاه که به حمایت از زلزله زدگان ترکیه (ورزقان و دیگر نقاط) صورت گرفت مسأله است که جدا از توجیهش باید ربط آن را پیدا کرد.

نظرات 7 + ارسال نظر
فاطمه 1392,01,10 ساعت 13:31 http://deleman91.blogsky.com

قدیمیها چقدر زیبا گفتن وقتی عقل نباشه جان در عذابه

سلام و بدتر این که آدم فکر کند عقل دارد!!

پارسا 1392,01,11 ساعت 09:26

باسلام
بنظرم تحلیل کردن وقایعی که خارج از کشوررخ می دهد با نگاه رسانه ای داخلی می تواند مارا دربرداشت صحیح به خطا وادارد. اینکه برهنه شدن زن یک امر قبیح است هیچ تردیدی درآن نیست.حتی ادیان ومذاهب قبل از اسلام باهمه ی انحرافات وبدعتهایی که درآن صورت گرفته بازموید برهنگی زنان نیستند.بنابراین باید توجه کرد که چه عامل یا عواملی باعث شده تا یک زن برای رساندن فریاد اعتراضش ، تااین اندازه از حریمهای ممنوعه عبور کند ؟!
بنظر من یکی از علل این تظاهرات محرمانه زنان ، کر وکور شدن فضای حقوقی جامعه ی جهانی است .سنسورهای حقیقت یاب جامعه ی جهانی آنقدر غیر حساس شده اند که فقط سینه برهنه یا اندامهای ... برهنه ی زنان است که فعلا برایش حساس هستند ولذا زنان از این حربه استفاده می کنند.ناگفته نماند این توجیه غربیان است وگرنه ما به عنوان یک مسلمان معتقد به رسیدن به هدف با هر وسیله ای نیستیم به عبارت دیگر از نظر ما هدف وسیله را توجیه نمی کند. پس بااین حساب باید به حال جامعه ی خواب زده ،منحط ،بی احساس وگناه آلوده ی جهانی (شرق وغرب ) گریست و ضرورت گرایش به اسلام ناب دراینجا باز ظهور می کند.دراسلام کسی خودرا برهنه نمی کند بلکه با تقویت بنیه ی خود سعی می کند باتوسل به ابزارهای رسانه ای جهانی فریادخودرا به جهانیان برساند . همان کاری که جمهوری زیبای اسلامی ما دارد می کند . شبکه های جهانی العالم َ،کوثر ،پرس تی وی و... منادی فریاد همه ی مظلومان هستند چرا برهنگی وچرا قباحت نشان دادن اندامهای محرمانه ؟؟!!

سلام. جالب و محکم و منطقی بود. اضافه می کنم که این پدیده در کشورهای اسلامی هم از سوی فرد یا گروه های اسلامی تا کنون بروز نکرده مگر لائیک ها ویا ملحدان غربزده که صد البته آن ها قبله گاهیشان همان غرب و شرق گمراه ماده پرست است و توقع تدین از آن ها نیست. تنها چیزی که از آن انتظار هست عرق فرهنگ ملی شان است که متاسفانه برباد رفته است.

جل الخالق
چه اخبارای عجیب غریبی
خدا آخرعاقبت همه رو ختم به خیر کنه
به نظر من آدم در سخت ترین شرایط هم که باشه نباید یه سری کارها رو انجام بده

سلام. خوب دیگه پس معنای "بل هم اضل" چیه؟ اینا واقعا شرف انسانی را بکلی باختند و از حیوان هم پست تر شدند. چون که حیوون ذاتا عقل نداره و اینا ظاهرا دارند.

سلام
ممنون که به وبلاگم سر زدین

ج...ن 1392,01,12 ساعت 23:54

...
می سرود این نغمه را دیشب کسی:
خلق را تقلیدشان برباد داد
ای دوصد لعنت بر این تقلید باد!

مولوی گفت و شنیدم من بسی. آره واقعا، اما چه تقلیدی!!

چه اعتراض چندش آوری!

سلام. از اونایی که چهره شونو سیاه میکنن و خودشونو به نجاست میکشن و موهاشونو فشن و خفن و خارپشتی میکنن و به هزار شکل شیطونی خودشونو درمیارن جز این انتظاره؟!!

فاطمه ساله17 1393,09,02 ساعت 15:36

من واقعا منظور این جور اعتراض ها رو نمی فهمم.واقعا یعنی چی مزخرفه اه اه اه

سلام خواهر. خوب این کافرا رو که میشناسین. کدوم کارشان درسته که این یکی باشه. من هم به همین خاطر این پست رو آوردم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد